Hát megvolt a kiállítás is a Nemzeti Színházban, megnyílt, bezárt, és már itthon is vannak ujra a képek. A tűzoltósági létszámstop ellenére majdnem kétszázan látták. Levetítettük Medvigy Gábor két éve, ugyanebben a műteremben csinált filmjét is, nagyon furcsa volt nézni, ahogy azokat a képeket festettem: mintha egy évtized telt volna el azóta.
Másfelé jár már nagyon a kezem (vagy csak én érzem úgy, persze…)
A kiállításról bőséges fotóanyag
Nagy Miklós blogjában, mutatóban két fotó tőle:
Ma délután harmincfős csoport műteremlátogatáson! Az egyik híres gyűjtő megkérdezte, hogy tervezem-e ezeket a hatalmas akvarelleket eladni? Nem, – válaszoltam. Tervezni semmiképpen nem tervezem. Ha mégis jönne egy-két őrült, hát örülnék bizonyára. De van itt a műteremben épp elég jóval kisebb kép, ha valaki éppenséggel…
Őszintén szólva egyáltalán nem érdekel, hogy mi lesz a sorsa ezeknek a nagy képeknek: meg kellett őket festeni. Pont. Egyelőre még elférnek a műteremben. Most meg is mutattam őket, a világ (ebből a szempontból speciel) rendben van.
És még fogok is további nagyokat festeni, ez az őszi terv, többek közt ezért nem megyek most ősszel Párizsba.
Ha megbántottam előző hozzászólásaimmal, azt mélységesen sajnálom. Ezért, ha megengedi szeretném elnézését kérni a következőképpen: Olyan mondatok, melyeket leírtam - nincsenek!
(Ui: A véres párbaj - páros vérbaj, vagy a kicsapongóban - picsa Kongóban hogy tetszik?)
A helyzetet némileg menti ugyan, hogy egy klasszikust (tehát önmagamat idézve) a megnyitón résztvevő társaság olyannyira sugárzik az értelemtől, hogy az már szinte rádió-aktív, ami nem is csoda, hisz vélhetőleg valamennyien eredetiben olvassák Vergiliust és Vilniust a teherautó-Platón.
(Ui: Az első képen látható növények ugye nem génkezeltek? Ezt csak azért kérdem, mert ha információim nem csalnak, akkor a Nemzeti Kertésze egy Ákos nevű úriember, aki hajlamos genetikai úton manipulálni…)